آبان, 1398 بدون نظر کوپلر

اتصال مکانیکی آرمان سازه پدیده ، در این مقاله به بررسی مشکلات اتصال اورلپ می پردازد.

تکنولوژی های جدید که برای ارتقاء کیفیت سازه و کاهش هزینه های تولید در صنعت ساختمان سازی استفاده می شوند ، علاوه بر نیاز ، یک ضرورت انکار ناپذیر نیز به شمار می آید.
بهبود یافتن کیفیت سازه ، باعث طولانی شدن عمر ان می شود و علاوه بر آن ، خسارات های وارد بر سازه را در هنگام وقوع حوادث طبیعی مانند زمین لرزه کاهش می دهد. استفاده کردن از وصله های مکانیکی برای متصل کردن آرماتورها در سازه های بتنی ، یکی از راهکارهای بهبود کیفیت در صنعت ساختمان به حساب می آید. استفاده از وصله های مکانیکی در آئین نامه ها و استانداردهای بین المللی ازجمله آئین نامه بتن ایران در فصل ۱۸ توصیه شده است.

با توجه به وجود مشکلات متعدد اجرایی در سازه های سنگین ، به علت استفاده از میلگردهای قطور ، به کار گرفتن وصله های مکانیکی راهگشا هستند و علاوه بر ایجاد اتصال مطمئن  و حتی مستحکم تر از آرماتور مصرفی سایر مشکلات جانبی در سازه های بتنی را نیز برطرف می کند.

حل مشکلات اتصال اورلپ با کوپلر , آرمان سازه پدیده , کوپلر , آرمان سازه پدیده , اتصال اورلپ

 

حل مشکلات اتصال اورلپ با کوپلر , آرمان سازه پدیده , کوپلر , اتصال اورلپ

 

در هر سازه بتنی ، معادل ۱۵% آرماتور مصرفی به صورت اتصال اورلپ در بتن دفن محدودیت های آئین نامه ای تبدیل به ضایعات می شود. با استفاده از اتصالات مکانیکی ، نه تنها از دفن آرماتور به صورت مهار پوششی آرماتور جلوگیری می گردد ، بلکه ضایعات آرماتور نیز به حداقل کاهش پیدا میکند.

مهندسین ساختمان و متخصصین در سازه‌های بتنی ، معایب و ایراداتی در روش قدیمی و سنتی وصله میلگرد در ساختمان بتنی و یا به زبان دیگر ، وصله اورلپ مشاهده کردند. با انجام دادن تعداد بسیار زیادی آزمایش ، به همراه استفاده از تجربه ی مهندسان و متخصصان ، مقایسه انواع روش وصله میلگرد، وصله مکانیکی یا کوپلر به عنوان راهکاری ارائه شد که می‌تواند مشکلات اتصال اورلپ را در به طور همیشه بر طرف کند. سهولت استفاده ، قابلیت اطمینان ، تمامیت ساختاری ، و حداقل ازدحام میلگرد مزایای استفاده از سیستم اتصال مکانیکی می باشند.

سیستم وصله مکانیکی نیازهای مخاطبین خود را تحت کشش ، فشرده سازی و بارگذاری های چرخه ای را برطرف می نماید.

اتصال مکانیکی بهینه‌ترین نوع ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اتصال میلگرد می باشد و تمامی ضوابط و مقررات آیین نامه های ملی و بین المللی را ارضا می‌ کند.

احل مشکلات اتصال مکانیکی با کوپلر , کوپلر , آرمان سازه پدیده

 

حل مشکلات اتصال مکانیکی با کوپلر , آرمان سازه پدیده , کوپلر

 

در همه جای دنیا ، انواع مختلف این وصله‌ها استفاده می‌شوند که عبارتند از:

کوپلر استاندارد با رزوه راستگرد

کوپلر با رزوه چپ و راست
کوپلر تبدیل
کوپلر پیچی قفل شونده
کوپلر انتهایی
کوپلر گروتی
کوپلر جوشی میلگرد و سازه
کوپلر موقعیت
کوپلر برای آرماتورهای فشاری

با آرمان سازه پدیده همراه باشید.

 

آرمان سازه پدیده , کوپلر , خرید کوپلر , فروش کوپلر

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *