دی, 1398 بدون نظر مقالات کوپلر

در این دسته از کوپلرها دیگر نیازی به چرخاندن میلگرد در ابتدای کوپلر وجود ندارد و پیچ های بسته شده روی اتصال دهنده مکانیکی، بر روی آرماتور محکم می گردند، قسمت انتهایی کوپلر رزوه گردیده و میلگرد دوم در آن بسته می شود. کوپلرهای پیچی ایده آلترین تجهیزات برای آرماتورهای با امتداد کوتاه می باشند. در مواقعی که طول آرماتور در حدود 20 سانتی متر باشد این کوپلر قابلیت استفاده داشته و تداوم آرماتوربندی را میسر می سازد.

دستور العمل بستن کوپلر پیچی

1)نحوه قرار گرفتن آرماتور در داخل کوپلر بایستی به نحوی باشد که از تماس میلگرد با کف کوپلر اطمینان حاصل گردد، چنانچه   آجهای طولی میلگرد بلندتر از حد متعارف باشند قبل از انجام عملیات با وسیله مناسب (سنگ سایش) نسبت به کاهش ارتفاع آجهای طولی میلگرد اقدام نمایید.
2) کوپلر را در انتهای میلگرد ، به اندازه ی نصف طول کوپلر وارد کنید و با انگشت پیچ قفل شونده را روی میلگرد ببندید . چنانچه آج های عرضی(مورب) میلگرد مزاحم بسته شدن پیچ ها شوند نسبت به حذف آج های مزاحم با استفاده از سنگ ساب اقدام گردد.

3)انتهای میلگرد دیگر را وارد کوپلر کنید و آن را در جهت مخالف میلگرد اول هل بدهید. سپس با انگشت پیچ ثقل شنوده را سفت کنید و از تراز بودن آن مطمئن شوید.

4)دقت نمایید که قبل از بستن پیچهای کوپلر حتما محل رزوه و خود پیجها را به گریس آغشته کرده و حتما از آچار با دسته دو طرفه (آچار بکس و …) استفاده نمایید.

5)با استفاده از آچار باکس در یک طرف کوپلر از نصف شروع به سفت نمودن پیچها کنید ؛ عملیات را برای نصف دیگر کوپلر نیز تکرار کنید. بستن پیچها را تا قطع شدن آچارخور آن از محل شیار موجود ادامه دهید.

با شرکت آرمان سازه پدیده همراه باشید.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *