آبان, 1398 بدون نظر کوپلر

گروه صنعتی آرمان سازه پدیده ، با مقاله ای در مورد معایب جوش سر به سر آرماتور در خدمت شما می باشد.

 اتصال جوشی معرفی شده در کشور ایران که  به عنوان یک روش برای وصله آرماتورها معرفی می شود ، به نام روش gas pressure welding  در  ژاپن شناخته می شود. تکنولوژی اتصال جوشی مربوط به دهه 1960 می باشد. این تکنولوژی ، نه تنها در کشورهای صاحب تکنولوژی به عنوان یک روش متداول و جایگزین اتصال مکانیکی کاربرد ندارد، حتی در کشور تولید کننده فیکسچرهای جوشکاری نیز پس از وقوع زلزله kobe در ژاپن و بررسی نتایج نا مطلوب حاصل از رفتار این اتصال، استفاده از آن بارعایت ضوابط و دستورالعمل های بسیار دقیق مجاز می باشد.

آرمان سازه پدیده , کوپلر , کوپلر استاندارد , اتصال جوشی

 

در این روش ، با توجه به عدم امکان اندازه گیری پارامترهای فیزیکی و مکانیکی و دخالت کردن عوامل متعدد در انجام جوشکاری و همچنین تجمیع خطاهای متعدد انسانی ، محیطی و ماشین آلات ، اعتماد به این روش در صنعت ساختمان سازی به شدت کاهش می یابد. عوامل موثر در کاهش قابلیت اطمینان به شرح زیر می باشند :

1 – مهارت اپراتور جوشکاری    

2 – دستورالعمل های WPS،PQR اجرا نمی شوند و یا ناقص اجرا می شوند.
 
3 – امکان کنترل حرارت حاصل از شعله اکسی استیلن دارا نمی باشد.

4 – زمان حرارت دهی به آرماتور بطور تقریبی بوده و اپراتور با توجه به تجربه شخصی عمل می کند.

5 – طول حرارت دادن آرماتوربصورت تقریبی و مطابق با تجربه اپراتور است و ابزاری برای کنترل آن وجود ندارد.

6 – امکان کنترل درجه حرارت آرماتور در حین حرارت دادن وجود نداشته و این درحالی می باشد که رسیدن به درجه حرارت مطلوب یک پارامتر بسیار اصلی و موثر در امتزاج دو آرماتور در فصل مشترک اتصال آنها به یکدیگر میباشد.

7 – دمای محیط در سرد شدن محل جوش تاثیر داشته که در نتيجه آن ، به شکننده شدن می انجامد.

8 – میزان فشار سیستم هیدرولیک برای فشرده نمودن دو آرماتور و ایجاد امتزاج بین آنها ارتباط مستقیم با میزان درجه حرارت محل اتصال دارد و این به معنای آن می باشد که در صورت متغییر بودن دمای محل اتصال که به صورت تقریبی و تجربی توسط اپراتور تعیین می شود و اعمال فشار یکسان توسط سیستم هیدرولیک اتصالات حاصله به هیچ وجه یکسان نبوده و از نظر کیفی یکنواخت نمی باشد.

9 – به دلیل تنوع و عدم یکنواختی پروسه توليد آرماتورها و همچنین رفتار متفاوت در برابر حرارت دهی ، امکان رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار کم می شود.

 

اتصال جوشی , آرمان سازه پدیده , کوپلر

 

در این روش با توجه به عوامل موثر در كاهش کیفیت جوش ، قابلیت اعتماد به این روش حداقل تا 50% کاهش می یابد. این بدان معنی می باشد که از هر 100 عدد جوش انجام گرفته شده تعداد 50 عدد قابل قبول نخواهند بود . تنها راه حاصل کردن اطمینان از کیفیت جوش ، انجام تست اولتراسونیک (UT) می باشد که با توجه به هزینه های سنگین انجام آن و همچنین دست یابی به الزامات مورد نظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که برای این روش تدوین گردیده است ، بسیار دشوار و پر هزینه خواهد بود.

برای اطلاع از روش های دیگر اتصال ، کلیک کنید.

با آرمان سازه پدیده همراه باشید.
 

آرمان سازه پدیده ,کوپلر , خرید کوپلر , کوپلر استاندارد , فروش کوپلر , تولید کوپلر

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *