بهمن, 1398 بدون نظر مقالات کوپلر

این روز ها استفاده از انواع متریال ها باعث بوجود امدن تنوع در اتصالات مکانیکی در صنعت ساختمان سازی می شود. که همین دلیل تنوع زیاد در میلگرد ها نیز می باشد. در ادامه اورلپ را با کوپلر وبهترین روش برای انواع اتصالات را نیز به شما معرفی میکنیم .

 

اتصال به روش اورلپ

این  روش مربوط به زمانی است که مهندسان از آرماتور فولادی در صنعت ساختمان سازی استفاده میکردند. اورلپ  یعنی که دو آرماتور با یکدیگر بصورت موازی بسته شده اند. که بسیار مقرون به صرفه است اما  نسبت به سایر اتصالات معایب و خطرهای زیادتری دارد. روش کار اتصال پوششی به این شکل است که یکی از میلگرد ها به بتن نیرو وارد کرده و از بتن به میلگرد دیگر متنقل میشودالبته این منتقل شدن نیرو بسته به نوع سازه دارد برای همین توجه به این موضوع از اهمیتی بالایی برخوردار است .

 

اتصال به روش کوپلر

اتصال مکانیکی در آرماتور به روش کوپلردر واقع قطعه ای فلزی می باشند که بعد از اتصال به دو میلگرد باعث می شوند میلگرد ها به صورت یک میلگرد طولی بلند رفتار کنند. این نوع اتصال به صورت سر به سر انجام می گیرد. در مقام تفاوت اورلپ و کوپلر در این روش بسیاری از مشکلات مربوط به بتن ریزی هموار شده و سازه از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار خواهد بود در واقع اتصال کوپلر ۲۵ درصد بیشتر از اورلپ دارای استحکام می باشد.

 

تفاوت اورلپ و کوپلر

دلیل اول برای ارجحیت کوپلر نسبت به اورلپ مورد اعتماد بودن آن است چرا که کوپلر بسته به نوع سازه بتن نیست.مخصوصا در زلزله و …استحکام بیشتری به اورلپ دارد.

با استفاده از اتصالات کوپلر می توانیم انسجام بیشتری ایجاد کرده و در نتیجه مقاومت لازم در برابر نیرو های استاتیکی مانند بار های زنده و مرده در سازه فراهم شود. همچنین این نوع اتصال در برابر نیرو های دینامیکی نظیر زلزله، حرکت قطار بر روی پل نیز مقاومت بیشتری دارد.

در کوپلر مزیت دیگر کوپلر نسبت به اورلپ آرایش منظم آرماتور ها در سازه می باشد که باعث می شود عمل بتن ریزی مطلوب تر و متراکم تر انجام شود.

در روش کوپلر اتصالات نیز به نسبت ۴ به ۱۰۰ کوتاه تر می شوند و نسبت فولاد به بتن نیز در مقاطع بتنی کاهش می یابد.

در اتصالات کوپلر این امکان فراهم می باشد که طراحی بهینه داشته باشید که دلیل آن کاهش وزن سازه می باشد..

 

انواع اتصالات کوپلر نیز در مقاله موجود در سایت آرمان سازه پدیده موجود می باشد.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *