دی, 1398 بدون نظر مقالات کوپلر
مراحل اجراي وصله مکانیک

 

انجام رزوه کاری از میلگرد Φ 14 تا Φ15 قابل اجراست ، ولی عملا دراجرا عمدتا از میلگرد Φ22 به بالا رزوه می شود. در حال حاضر دو روش برای اتصال میلگرد ها به صورد مکانیکی استفاده میشود :

 

  • رزوه کاری
  • به صورت پرسی (فورج)

 

در روش اول رزوه کاری به این شکل میباشد که آماتور را مستقیما با استفاده از دستگاه رزوه زن ، رزوه کاری میکنند ولی در روش دوم ابتدا محل رزوه کاری میلگرد را با استفاده از دستگاه مخصوص upset  کرده و سپس محل آنرا رزوه میکنند . در روش اول قطر محل رزوه شده تقریبا 0/5 میلیمتر بیشتر از قطر رسمی آماتور و در روش دوم قطر محل رزوه شده حدودا 2 میلیمتر از اندازه اسمی آماتور بیشتر است.

 

روش پرسی یا فورج عمدتا در موقعیت هایی که امکان اتصال اورلپ و امکان رزوه کاری برای اتصالات پیچی وجود ندارد مورد استفاده قرار میگیرد ، به طور مثال طول میلگرد انتظار برای استفاده از روش اورلپ کافی نیست که در اینجا از کوپلر پرسی برای ادامه ی کار استفاده میشود . از آنجایی که جنس کوپلر ها فولاد میباشد در طی پروسه ی تولید هیچگونه عملیات سخت کاری بر روی کوپلر ها انجام نمیگیرد.

 

حال به معرفی انواع دستگاه های رزوه زن میپردازیم :

1)ماشین رزوه زن معمولی

برای رزوه زنی با حداکثر طول 30 سانتی متر و آج برداری استفاده میشود . قابلیت رزوه آماتور تا سایز 40 میلیمتر را داراست.

 

 

  • 2)رزوه زن مستقیم

قابلیت رزوه زنی تا حداکثر طول رزوه 7 سانتی متر را دارد و بدون آج برداری میباشد. قابلیت رزوه آماتور تا سایز 40 میلیمتر را دارد.

 

  • 3)ماشین برش پنیری

برش گرد و بدون له شدگی سر آرماتور

قابلیت برش پنیری سایز 32 و کمتر

 

 

 

 

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *